Obserwatorzy

środa, 17 marca 2010

Zamieszałam;-(

Ponad tydzień temu zaczęłam drugi kursik na temat łączenia elementów bez odrywania nitki. Część druga miała pojawić się kilka dni później, ale coś mi przestało pasować. Oglądałam schemat wiele razy aż znalazłam błąd, mój błąd, nie na schemacie. W efekcie postanowiłam zacząć kursik od nowa. Za powstałe zamieszanie bardzo przepraszam.
Zatem do dzieła.
Zaczynamy od dużego kółka w lewym dolnym rogu schematu. Wykonujemy kółeczko z 6 oczek łańcuszka, które łączymy o. ścisłym. Następnie robimy zamiast pierwszego słupka 2 lub jak kto woli 3 o. łańcuszka, a potem jeszcze 15 słupków. Kolejny rząd rozpoczynamy znowu 2 lub 3o. łańcuszka + jeszcze2o. Przerabiamy 15 słupków za każdym razem oddzielając słupki 2 o. łańcuszka. Kolejny rząd rozpoczynamy tak jak dwa poprzednie, z tym ze pierwszy słupek będzie początkiem pęczka. Pęczki składają się z 4 słupków. Między pęczkami wykonujemy 10 o. łańcuszka. W ten sposób wykonujemy 7 pęczków. Mamy teraz tyle ile widać na zdjęciu 1.:



Następnie rozpoczynamy kolejny element. W tym celu wykonujemy 22 o. łańcuszka (lub 25 o. łańcuszka jeżeli zamiast pierwszego słupka wykonywaliśmy 3 a nie 2 o. łańcuszka). Ostatnie 6 o. łańcuszka zamykamy w kółeczko, co widać na kolejnym zdjęciu:



Tak jak w pierwszym elemencie w kółeczku robimy łącznie 16 słupków, z tym ze zamiast pierwszego słupka wykorzystujemy 2 o. łańcuszka robiąc na nim 2 o. ścisłe. Pokazuje to zdjęcie nr3.



Następnie wykonujemy dalej ten element w każdym kolejnym okrążeniu zamiast pierwszego słupka wykorzystujemy o. łańcuszka którym połączone są oba elementy. Przerabiamy 11 pęczków, tak jak pokazuje zdjęcie nr4:



Ale robiąc konkretną robótkę należy wziąć pod uwagę, że oczekiwaną szerokość uzyskujemy łącząc duże elementy tak jak połączyliśmy element 1 z 2. Według schematu jednak zaczynamy teraz małe kółeczko. W tym celu wykonujemy łańcuszek z 17 o. Ostatnie 6 o. zamykamy o. ścisłym w kółeczko. Następnie wykonujemy na łańcuszku dwa o. ścisłe jako pierwszy słupek pierwszego pęczka. Po pierwszym pęczku wykonujemy 4o. łańcuszka i łączymy element 3 z 2. Pęczki składają się z 3 słupków, a między nimi przerabiamy 8o. łańcuszka. Cały element składa się z 8 pęczków. Po ostatnim pęczku wykonujemy 4 o. łańcuszka i o. ścisłym łączymy z łańcuszkiem łączącym oba elementy jak widać na zdjęciu 5:


Następnie wykonujemy 5 o. łańcuszka i dokańczamy element 2. Po ostatnim pęczku łączymy ten element z elementem 1 co widać na zdjęciu 6:

Teraz wróciliśmy do elementu 1 i wykonujemy dwa kolejne pęczki. Po drugim pęczku wykonujemy 17 o. łańcuszka. Teraz będziemy robić mały element, który znajduje się na środku schematu:

Podobnie jak przy wykonywaniu elementu 3 element 4 łączymy z elementem 1 zaczynając łączyć już po pierwszym pęczku tak jak pokazuje zdjęcie 8:
Po drugim pęczku łączymy ten element z elementem 2:


Element 4 wykonujemy w całości tak jak zrobiliśmy element3. Pokazuje to zdjęcie 10:

Po skończeniu elementu 4 wracamy do elementu 1 i wykonujemy kolejne dwa pęczki. Następnie wykonujemy łańcuszek z 22 o. jako początek elementu 5 , który na schemacie znajduje się w lewym górnym rogu. W ten sposób doszliśmy do etapu pokazanego na zdjęciu 11:

C.d nastąpi wkrótce. W razie wątpliwości pytajcie.

5 komentarzy:

  1. jeśli w sobotę jakieś wątpliwości się urodzą to z chęcią skorzystam z propozycji pomocy.
    Mam nadzieję, że znajdę chwil parę by sprawdzić Twój tak skrupulatnie przygotowany kursik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za kursik, chętnie z niego z niego skorzystam bo zawsze do tej pory odcinałam nitki. P.S nastąpiła zmiana adresu mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cześć Lucynko, ja już ten etap przerobiłam i pozwolisz że pokażę parę nieścisłości ;) chociaz to ja od Ciebie się uczę, najlepiej na fotce 11, duże kółeczka są ze sobą połączone dwa razy (zamieściłam u siebie też fotki ;)) a nałe kółeczko z dużym to środkowe po prawej stronie też łączone jest w dwóch miejscach także zostaje tylko dwa wolne łańcuszki pośrodku dużego kółeczka - mam nadzieję ze dobrze to wytłumaczyłam
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za kursik, kiedyś spróbuję tej metody
    łączenia elementów. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny kursik prowadzisz, wpadłam właśnie tu kolejny raz, z szydełkiem i nitką po ciąg dalszy. Z pewnością kiedyś wykorzystam ten sposób łączenia elementów.
    Dziękuję, że do mnie zajrzałaś.
    serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń